سونی تجارت موفقی در حوزه تلفن های هوشمند ندارد و به خصوص در آمریکا، کمتر پیش آمده که اپراتورهای تلفن همراه بخواهند تلفن های همراه سونی را تحت قراردادهای مرسوم، به مشتریان خود ارائه کنند. آخرین بار در سال 2014 بود که Xperia Z3v توسط یک اپراتور ارائه شد و از آن به بعد این اتفاق دیگر رخ نداده.

حتی در دیگر مناطق دنیا نیز با توجه به جذابیت برند، سونی موفق به فروشی واقعی نشده. بخشی از این فروش پایین، ارائه 6 ماه یک بار پرچمداران است. تصور کنید یک تلفن هوشمند را می خرید و در کمتر از 6 ماه ورژن پیشرفته تر آن از راه می رسد. احساس می کنید که در کمتر از یک سال، تمام هزینه ای که کرده اید بابت یک تلفن منسوخ شده است.

به همین دلیل، هر سال و با ارائه گزارش های مالی سونی این خبر را هم می شنویم که شرکت ژاپنی، فروش بخش تلفن های هوشمند خود را هم مورد بررسی دارد. اما حالا پس از خواندن نامه مدیرعامل سونی، کاز هیرای، احتمالا درک بهتری از شرایط داریم.

هیرای می گوید سونی در بازار کسب و کار تلفن های هوشمندش در نقطه ای نیست که با رهبرانی چون اپل و سامسونگ به نبرد برود. سونی هنوز در این تجارت فعال است، چون می خواهد رابطه اش را با خرده فروشی ها و اپراتورها حفظ کند. از این طریق، آن ها سریع تر می توانند خودشان را با فرم جدید برقراری ارتباط که هنوز از راه نرسیده وفق دهند. او می گوید این نوع تغییرات هر ده سال یک بار رخ می دهند.

هیرای در انتهای سخنان خود می گوید اگر ارتباطمان را قطع کنیم، ایده بزرگ بعدی که به ذهنمان می رسد را نمی توانیم سریعا عملی کنیم.

در کنار سرگرمی، سونی معتقد است که واقعیت مجازی فرصت های بسیاری برای درخشش در بازار کار و تجارت نیز دارد. ممکن است دهه بعدی، دهه هدست های واقعیت مجازی باشد و یا شاید هم یک نوع دستگاه کاملا جدید که اصلا از آن خبری نداریم.

و اگر روزی سونی در آن فرم جدید موفقیت کسب کند، همه اش به لطف حضور مداوم امروزشان در بازار تلفن های هوشمند بوده است.